شهرستان خنج

ساخت وبلاگ

logo khonjtodayخنج تودی:

به همت  اداره ورزش و جوانان و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره بهزیستی شهرستان خنج هیئت ورزش جانبازان و معلولین راه اندازی خواهد شد.

در سال ۱۳۵۸ که برای نخستین بار فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان ایران راه اندازی شد، هیچ کارشناس ورزشی ایران تصور نمی کرد که آنها در مدت ۳۰ سال فعالیت، به اندازه تاریخ ورزش ایران افتخار آفرینی و مدال کسب کنند.

فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، به صورت کمیته ای غیرفعال زیرنظر فدراسیون پزشکی ورزشی بود و فعالیت این کمیته صرفاً به شرکت مسوولان آن در گردهمایی های بین المللی محدود می شد و هیچ گونه فعالیتی ورزشی در بین افراد معلول انجام نمی شد.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در اواخر سال ۱۳۵۸ فدراسیون ورزش های معلولان تاسیس شد که نخستین فعالیت این فدراسیون اعزام یک گروه به مسابقات المپیک افراد معلول در هلند بود که در تابستان سال ۱۳۵۹ صورت گرفت .هدف از این اعزام کسب تجارب فنی ، تهیه منابع ، قوانین و مقررات و شرکت در اجلاس ورزش معلولان برای شناساندن جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون بین المللی معلولین بود.

پس از بازگشت گروه اعزامی از مسابقات المپیک هلند، اولین دوره کلاس مربیگری ورزشهای معلولین در چند رشته برگزار شد. مربیان پس از آموزش های لازم به استانهای خود مراجعت و نسبت به تشکیل تیم های ورزشی اقدام کردند.

نخستین دوره مسابقات افراد معلول در رشته های دو و میدانی، تنیس روی میز، شطرنج، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته و شنا در شهریور ماه ۱۳۵۹ در تهران برگزار شد. نابینایان فقط در رشته شطرنج شرکت داشتند. استقبال افراد معلول از فعالیت های ورزشی و شرکت آنان درمسابقات به قدری قابل توجه بود که مسوولان را واداشت تا اقدامات بیشتری دراین زمینه انجام دهند.

با آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹و نایل شدن برخی از رزمندگان اسلام به فیض جانبازی، روز به روز بر آمار ورزشکاران این رشته افزوده شد که این موضوع نقطه عطفی در تاریخ فدراسیون محسوب می شود زیرا در اردیبهشت سال ۱۳۶۰ اولین تیم ورزشی افراد جانباز و معلول ایران در رشته بسکتبال با ویلچر به کشور یوگسلاوی سابق اعزام شد. از دیگر تحولات سال ۱۳۶۰، تغییر نام فدراسیون به فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان بود.

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان ومعلولان نیز سال ۱۳۶۱ با شرکت ۵۰۰ ورزشکار در ۶ رشته ورزشی با حضور حضرت آیت الله سید علی خامنه ای ( ریاست جمهوری وقت) برگزار شد. سخنان گهربار ایشان، توسعه و گسترش ورزش معلولان را باعث شد. در راستای این صحبت ها و اینکه جای خالی ورزش جانبازان و معلولین در این شهرستان احساس می شد جلسه ای با حضور  روسای ادارات بهزیستی و ورزش و جوانان و کارشناس امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خنج  پیرامون تشکیل هیئت ورزشی جانبازان و معلولین برگزار شد. در این جلسه قول های مساعدی نیز در رابطه با راه اندازی ورزش جانبازان و معلولین داده شد. اخبار تکمیلی در رابطه با تشکیل این هیئت متعاقبا اعلام خواهد شد.

شهرستان خنج...
ما را در سایت شهرستان خنج دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان khj بازدید : 377 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 9:36

یکشنبه 23-3-95
پارس حفاظ 7 - مشعل فیشور 3
محلچه 4 - شهدای ارد 2
---------------------------------------
دوشنبه 24-3-95
پرسپولیس - سویت لایف
هواپیمایی تیام گشت - اتحاد
--------------------------------------
سه شنبه 25-3-95
شهدای کوره - اشیبا
شهید قاسمی باغان - جنوب ب
--------------------------------------
چهارشنبه 26-3-95
جنوب الف - جویم
شاهین سده - جزیره

شهرستان خنج...
ما را در سایت شهرستان خنج دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان khj بازدید : 232 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 9:47

Qrani 18-3-95 (1)خنج تودی:

۲۲ خردادماه آغاز به کار کلاس های قرآنی ترم تابستان موسسه قرآنی دارالسلام شهرستان خنج.
بنا به گزارش خنج تودی و به نقل از روابط عمومی موسسه قرآنی دارالسلام کلاس های قرآنی این موسسه در ترم تابستان از ۲۲ خردادماه آغاز می گردد.
موسسه قرآنی دارالسلام با اساتیدی مجرب و متخصص  و با کسب موفقیت های چشمگیری در زمینه آموزش قرائت قرآن، فهم مفاهیم و معانی کلام الهی، کسب مهارت های زندگی و خلاقیت تا کنون توانسته است رضایت قرآن آموزان و اولیای آنان را جلب کند و خدمات ارزنده ای را به شهروندان خنج ارایه دهد.

Qrani 18-3-95 (2)Qrani 18-3-95 (3)Qrani 18-3-95 (4)Qrani 18-3-95 (5)

شهرستان خنج...
ما را در سایت شهرستان خنج دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان khj بازدید : 400 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 9:30

Moghaddasi 17-3-95خنج تودی:
دهمین اثر نویسنده و شاعر خنجی آقای نظام الدین مقدسی پس از اخد مجوز، چاپ و منتشر شد . این رمان ۵۰۰ صفحه ای با عنوان/ حواشی دلدادگی / درونمایه ای از دلدادگی و جنایت و عفان و فلسفه دارد .همشهریان علاقه مند به رمان می توانند این رمان را از کتابفروشی ن . والقلم تهیه فرمایند .
Moghaddasi 17-3-95

شهرستان خنج...
ما را در سایت شهرستان خنج دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان khj بازدید : 233 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 13:50

Seddigh Rahimineyaخنج تودی:

تبریک به همه دوستان و مردم ورزش دوست شهرستان خنج خصوصا جامعه تکواندو .قهرمان خوشنام تکواندو خنج صدیق رحیمی نیا نونهال سیزده ساله این خاک و بوم به لیگ برتر تکواندو کشور دعوت شد.
راهیابی قهرمان و فنی ترین تکواندوکار نونهال شهرمان صدیق رحیمی نیا به لیگ برتر تکواندو کشور ، مایه مباهات ماست ، لذا این تحول عظیم در عرصه ورزش شهرمان را به مردم ورزش دوست و خونگرم شهرستان خنج بخصوص خانواده ایشان تبریک و تهنئت عرض می نمائیم ، موفقیت این قهرمان ارزنده شهرمان در تمامی سطوح از خداوند بزرگ خواهانیم.
مسابقات از شهریور ماه در تهران و چند شهر شروع خواهد شد. از جنوب برای اولین بار و اولین نفر نام صدیق رحیمی نیا ثبت شده است.

شهرستان خنج...
ما را در سایت شهرستان خنج دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان khj بازدید : 265 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 13:50

Dr. Aref Danyaliخنج تودی:

عنوان کتاب : سکولاریسم؛ گفتمان هژمونیک برنامه پرگار
مولف: عارف دانیالی
ناشر: مرکز پژوهش و سنجش افکار
سال انتشار: اردیبهشت ۹۵

سکولاریسم روح مسلط عصر مدرن است و اگرچه دربارهٔ حدود و ثغور معنای آن اختلاف نظر بسیار است، در تعریفی حداقلی به « عرفی سازی با دنیوی سازی امر مقدس» تعبیر می شود. پیش فرض این نگاه چنین است که می توان بدون « حضور تجربه مقدس» زندگی کرد و طعم سعادت را چشید. با این توضیح که معنای « سعادت»  نیز پیشاپیش دستکاری شده و به مفهوم « رفاه» استحاله یافته است. اما فرهنگ سکولار چندان به معیارهای خویش پایبند نیست و حتی به بنیادی ترین اصل خویش یعنی پلورالیسم وفادار نمانده است.

مرکز پژوهش و سنجش افکار
Dr. Aref Danyali

شهرستان خنج...
ما را در سایت شهرستان خنج دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان khj بازدید : 364 تاريخ : جمعه 14 خرداد 1395 ساعت: 17:10

ختج تودی:IMG-20160603-WA0000

تست ورودی کشوری در مورخه ۱۳/۰۳/۹۵ در ورزشگاه حافظیه شیراز بین داوران درجه یک و ملی این استان برگزار گردید که از شهرستان خنج اقایان ناصر رحیمی . مهرزاد جامعی و میثم قایدی حضور داشتند و در پایان این تست را با موفقیت پشت سر گذاشتند امید است با حمایت های لازم شاهد حضور این عزیزان در مراحل بالاتر باشیم.

وب سایت خنج تودی این تلاش ارزشمند و تحسین برانگیزتان را ارج نهاده و از خداوند سبحان تداوم این موفقیت ها را برای جوانان عزیز خنج را مسئلت دارد.

IMG-20160603-WA0002

شهرستان خنج...
ما را در سایت شهرستان خنج دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان khj بازدید : 386 تاريخ : جمعه 14 خرداد 1395 ساعت: 9:23

Shouraye Zakat 11-3-95 (1)خنج تودی:

 مدیر کمیته امداد خنج:

کمیته امداد خنج فاقد روحانی مبلغ زکات است

مدیر کمیته امداد امام خمینی خنج گفت: کمیته امداد این شهرستان در حال حاضر فاقد روحانی است تا بتواند مسائل و امور مربوط به پرداخت زکات یا تبلیغ آن را پیگیری کند.

به گزارش خنج تودی و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خنج، نخستین جلسه شورای زکات شهرستان خنج ظهر امروز با حضور اعضا در دفتر امام‌جمعه تشیع این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، مدیر کمیته امداد شهرستان خنج با اشاره به اهمیت زکات در اسلام و قرار گرفتن آن در کنار نماز، اظهار داشت: طبق احادیث شرط قبولی نماز پرداخت زکات است.

علی شهابی با ابراز تأسف از عدم استقرار روحانی ثابت در کمیته امداد خنج، افزود: کمیته امداد این شهرستان در حال حاضر فاقد روحانی است تا بتواند مسائل و امور مربوط به پرداخت زکات یا تبلیغ آن را پیگیری کند.

دبیر شورای زکات شهرستان خنج از امام‌جمعه و معاون فرماندار برای پیگیری مجوز جذب روحانی تمام‌وقت برای این نهاد تقاضای همکاری کرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان خنج با اشاره به پیگیری در مورد همکاری یک روحانی به‌صورت پاره‌وقت، تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه و نبود روحانی تاکنون هیچ‌کس برای همکاری پاره‌وقت اعلام آمادگی نکرده است.

وی در ادامه در مورد ضرورت جذب زکات به‌منظور حل مشکل محرومان شهرستان خنج اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت همکاری اعضا و رابطان زکات روستاها، کمیته امداد نیز نسبت به معادل‌سازی آن به‌‌ویژه در بحث مسکن محرومان مشارکت خواهد کرد.

شهابی همچنین از نماینده امام‌جمعه اهل سنت شهرستان خنج تقاضا کرد که نسبت به ترغیب و تشویق مردم به مشارکت در امر مسکن محرومان در این شهرستان از طریق پرداخت زکات همکاری کنند.

توزیع بروشور بین روستاها و شهرها، هماهنگی با اداره تبلیغات اسلامی در توجه روحانیون اعزامی در ترویج زکات، پیگیری مجوز جذب یک روحانی برای امور زکات، تبلیغ و تبیین موضوع زکات توسط ائمه جمعه و تهیه لیست کشاورزان منطقه که امکان پرداخت زکات را دارند، از جمله مصوبات این جلسه بود.

Shouraye Zakat 11-3-95 (1)Shouraye Zakat 11-3-95 (2)Shouraye Zakat 11-3-95 (3)

شهرستان خنج...
ما را در سایت شهرستان خنج دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان khj بازدید : 246 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت: 2:56

Komite 7-3-95 (3)خنج تودی:

اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل سرلوحه عملکرد کمیته امداد است

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خنج از بازدید مدیرکل کمیته امداد استان فارس با امام جمعه، فرماندار،کارکنان امداد و مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در این شهرستان خبر داد؛به گزارش روابط عمومی کمیته امداد شهرستان خنج ،علی شهابی اظهار داشت : در این دیدار دکتر محمد بذر افشان با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ توسط مقام معظم رهبری به نام ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” ، توجه به خواسته ها و بیانات رهبری را امری بسیار مهم و ضروری برای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و سربلندی ملت شریف ایران دانست و افزود:امدادگران برای تحقق هرچه بهتر این شعار در سال جاری باید تمتم توان و تلاش خود را به کار گیرند.

وی در دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان ضمن ارائه گزارش مختصری از فعالیت و برنامه های امداد و قدردانی از این عزیزان از آنها خواست تا همکاری خود را با کمیته امداد بیشتر از گذشته ادامه دهند و این نهاد مقدس را کمک به مددجویان و نیازمندان یاری دهند.

مدیر کل کمیته امداد استان فارس در این بازدید برهمکاری فرمانداری و بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و شهرداری و آسان سازی امور در تهیه زمین و مسکن برای مددجویان امداد تاکید کرد و از اعطای اعتبار تهیه مسکن تا ۲۰ میلیون تومان برای مددجویان شهری و تاسقف ۱۰ میلیون تومان برای مددجویان روستایی بصورت بلاعوض در صورت کمک خیرین و بستگان و داشتن زمین خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال جاری تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان مجری طرح های اشتغال تعلق می گیرد اضافه کرد:این افراد درصورتی که در طرح اشتغال خود کارآفرینی کنند به ازای هر نفر ۱۵ میلیون تومان دیگر به آن ها پرداخت می شود به شرط اینکه بیمه تامین اجتماعی شوند و دستمزد آنها حداقل قانون کار باشد.

امام جمعه این شهرستان نیز در دیدار با مدیر کل کمیته امداد استان فارس ضمن قدردانی از برنامه های خیرخواهانه امداد و تشکر از کمیته امداد شهرستان خنج بخاطر حسن توجه به مددجویان این شهرستان گفت: در فرهنگ اسلامی، ارزشمندی کارها با میزان اخلاص انجام دهنده آن و برای خدا بودن کار سنجیده می شود و هر کاری که با انگیزه جلب رضایت خدا انجام گیرد و نیّت و انگیزه دیگری در آن نباشد، از ارزش و اهمیّت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد نیرو محرکه انفاق است افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ احسان و انفاق در جامعه برای کمک به نیازمندان از اهداف امام راحل در تاسیس نهاد انقلابی کمیته امداد بوده است.

مدیر کل کمیته امداد نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش های ائمه جمعه و همکاری با امداد در زمینه شناسایی و کمک رسانی به نیازمندان گفت:تمامی هزینه هایی که توسط کمیته امداد در این شهرستان جمع آوری می شود برای نیازمندان همین شهرستان هزینه می شود و امیدواریم با کمک امام جمعه و خیرین، شهرستان خنج از شهرستانهای ممتاز و پیش قدم در زمینه جذب کمکهای مردمی و خیرین نیک اندیش جهت رفع نیاز مددجویان باشد.

در این سفر دکتر بذرافشان با حضور در منزل مددجویان از نزدیک با آنها گفتگو کرد و وضعیت معیشتی آنان را مورد بررسی قرار داد.

وی ضمن دلجویی و همدلی با آنان دستورات لازم را درخصوص رفع مشکلات این خانواده ها مبذول کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس همچنین از مجتمع فرهنگی تربیتی شهرستان خنج بازدید کرد و ضمن بررسی امکانات و تجهیزات آن و قدردانی از مسؤولین مجتمع،ساعتی در جمع دانش آموزان قرار گرفت.

Komite 7-3-95 (1)Komite 7-3-95 (2)Komite 7-3-95 (3)Komite 7-3-95 (4)Komite 7-3-95 (5)Komite 7-3-95 (6)Komite 7-3-95 (7)Komite 7-3-95 (8)

شهرستان خنج...
ما را در سایت شهرستان خنج دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان khj بازدید : 290 تاريخ : يکشنبه 9 خرداد 1395 ساعت: 8:34